Fandom

Wiki League of Legends

Asistencia

1.198páginas en
el wiki}}
Crear una página
Comentarios0 Share

Una asistencia, es la acción de ayudar a un campeón aliado para matar a alguien. Tu puedes anotarte una asistencia, ya sea, golpeando al campeón en los últimos 10 segundos antes de que muera o contribuir pasivamente durante este periodo de tiempo.

Anotar una asistencia garantiza la obtención de cierto monto de oro. El oro equivale al 50% del monto adjudicado a su asesino y dividirlo equitativamente entre todos los campeones que hallan anotado asistencia en el asesinato.

Secondary system

Champions also gain assists on kills if they:

  • contributed to the battle via active abilities but did not deal damage e.g. CC
  • debuffed an enemy but they were immune to the damage.
  • supporting a champion that contributed to the kill , e.g. healing an allied champion.

Champions will not gain assists if they:

  • use blind, reveal or attack speed slow

Items benefiting from assists

  • [[File:{{{Athene's Unholy Grail}}} item.png|20px|alt=|Athene's Unholy Grail|link=Athene's Unholy Grail]] Athene's Unholy Grail - Restores 12% of your max mana on kill or assist. 2800 Gold.
  • [[File:{{{Sword of the Occult}}} item.png|20px|alt=|Sword of the Occult|link=Sword of the Occult]] Sword of the Occult Unique passive - Your champion gains +5 damage per stack, receiving 2 stacks for a kill or 1 stack for an assist. This effect can stack 20 times; you lose a third of your stacks if you die. At 20 stacks, your champion's movement speed is increased 15%. 1369 Gold.
  • [[File:{{{Mejai's Soulstealer}}} item.png|20px|alt=|Mejai's Soulstealer|link=Mejai's Soulstealer]] Mejai's Soulstealer Unique passive - Your champion gains 8 ability power per stack, receiving 2 stacks for a kill or 1 stack for an assist. This effect can stack 20 times; you lose a third of your stacks if you die. At 20 stacks, your champion's cooldowns are reduced by 15%. 1235 Gold.
  • [[File:{{{Bonetooth Necklace}}} item.png|20px|alt=|Bonetooth Necklace|link=Bonetooth Necklace]] Bonetooth Necklace Unique Passive - Rengar Rengar collects trophies when killing Champions, and gains bonus effects based on how many trophies he has. Kills and assists grant 1 trophy, and 1 trophy is lost on death.

Skills benefiting from assists

  • Champion.png Shadow Dance de Akali Akali (Active): Akali moves through the shadows to quickly strike her target and deal magic damage. Akali gains an Essence of Shadow once every few seconds up to a total of 3, affected by cooldown reduction. The time to gain a charge doesn't count when at maximum charges. Additionally, Akali gains an Essence of Shadow for a kill or an assist.
  • Champion.png Dark Frenzy de Evelynn Evelynn (Active): Evelynn removes all slows affecting her, gains bonus movement speed for 3 seconds and ignores unit collision. Champion kills and assists refresh Dark Frenzy's cooldown.
  • Champion.png Voracity de Katarina Katarina (Innate): After a kill or an assist, Katarina's cooldowns on all her abilities are reduced by 15 seconds.
  • Champion.png Evolved Leap de Kha'Zix Kha'Zix (Active): Kha'Zix leaps to an area, dealing physical damage to enemies in the area. Kills and assists refreshes Leap's cooldown.
  • Champion.png Highlander de Master Yi Master Yi (Active): Increases Master Yi's movement speed by 40% and attack speed for a few seconds, as well as making him immune to any slow effects. Additionally, killing a champion refreshes all of Master Yi's Abilities. Assist refreshes all abilities by half.
  • Champion.png Rocket Jump de Tristana Tristana (Active): Tristana fires at the ground to propel herself to a target location, dealing magic damage and slowing surrounding units by 60% for 2.5 seconds when she lands. On kills or assists, Rocket Jump's cooldown resets.
  • Champion.png Burst of Speed de Fiora Fiora (Active): Fiora gains additional attack speed for 3 seconds. Each autoattack or Lunge she lands during this time increases her movement speed for 3 seconds, stacking up to 3 times. Killing a champion refreshes the cooldown on Burst of Speed. Assists reduce the cooldown by half of the base amount.
  • Champion.png Living Vengeance de Varus Varus (Innate): On champion kill or assist, Varus gains 40% attack speed for 6 seconds. On minion kill, Varus gains 20% attack speed for 3 seconds.

See also

Wiki al azar